Verzekeringen

Verzekeringen

Hoe zit het dan precies met de verzekeringen? Welke camperverzekering zit er in mijn reis inclusief? Heb ik nog een eigen risico? Op deze vragen vind je hier je antwoord terug!
Q: Kan ik een reis- en annuleringsverzekering bij Askja regelen?
A: Ja, dit kan bij Askja. Informeer voorafgaand aan de boeking wat voor jou de kosten zullen worden en of kortlopend- of doorlopende verzekering beter bij je past.
Q: Is het nog mogelijk om na boeking een annuleringsverzekering af te sluiten?
A: Het is mogelijk om tot 7 werkdagen na boeking een annuleringsverzekering af te sluiten. Ook is het mogelijk om deze later nog af te sluiten, echter ben je dan voor de tussenliggende periode vanaf boeking tot het afsluiten van deze verzekering niet verzekerd.
Q: Wat is de vliegticketverzekering?
A:  Met een vliegticketverzekering voorkom je dat je geld kwijtraakt bij het failliet gaan van een lijndienstmaatschappij. Zo ben je altijd in staat om een nieuw vliegticket te kopen en zo toch de geplande reis te maken. Meer informatie over de vliegticketverzekering vind je in de Productwijzer Vliegticketverzekering.
Q: Wat te doen bij pech onderweg?
A: Bij pech onderweg neem je altijd direct contact op met de verhuurder om te vertellen wat er is gebeurd. De servicemedewerker vertelt dan wat de volgende stappen zullen zijn. Meestal verwijzen ze je naar de dichtstbijzijnde garage of indien je niet meer verder kunt rijden, laten ze een sleepdienst komen. Noteer altijd goed wat ze verteld hebben en ook met wie je gesproken hebt.
Q: Hoe is de camperverzekering geregeld?
A: De verzekering is per camperverhuurder anders geregeld. Vaak heb je nog een eigen risico. Je kunt dit eigen risico in bepaalde gevallen afkopen met een verzekering van de verhuurder, of je kunt gebruikmaken van de No Risk of Global camperverzekering van ANWB Verzekeren.
Q: Ik heb geen polis ontvangen van de No Risk verzekering. Hoe werkt deze dan? Moet ik bellen naar de verzekering als ik schade rijd?
A: Wanneer de No Risk camperverzekering is afgesloten is dit op de factuur terug te vinden. Tevens is de factuur ook het polisblad. Wanneer er sprake is van schade en deze verzekering is afgesloten is het mogelijk om de gemaakte kosten hiervoor de verhalen. 

Meer informatie over het indienen van deze schade, vind je op de schadepagina.
Q: Wat is het verschil tussen een standaard en all-inclusive verzekering/boeking?
A: Het verschil bij de verhuurders in Australië en Nieuw-Zeeland zit voornamelijk vaak in de hoogte van het eigen risico. Daarnaast kan er in een all-inclusive tarief vaak extra’s als campingtafel- en stoelen. 
In Amerika en Canada zit het verschil vaak ongelimiteerd aantal mijlen / kilometers. Wil je dit precies weten? Kijk dan per verhuurder op onze campermodule. Dit doe je door onderaan bij 'online brochure' te kijken bij het land van je bestemming -> verhuurdernaam -> huurprijzen.